Koncepcja pracy przedszkola
Podstawa prawna:
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Statucie Przedszkola, Rozporządzenia MEN z dnia 7 października 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego ( Dz. U, Nr 168, poz. 1324)
Przedszkole to miejsce:
MISJA PRZEDSZKOLA
Przedszkole:
WIZJA PRZEDSZKOLA
SYLWETKA ABSOLWENTA
Nasz absolwent jest:
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI I CELE GŁÓWNE REALIZOWANE PRZEZ PRZEDSZKOLE
CELE SZCZEGÓŁOWE
KRYTERIA SUKCESU
|
Lp. |
Cele |
Zadania |
Uwagi |
|
1. |
Wspieranie wielostronnego rozwoju dziecka. Dzięki działaniom wszystkich uczestników procesu edukacji. |
Zorganizowanie w przedszkolu systemu przepływu informacji. |
|
|
Zorganizowanie szkolenia integracyjnego dla całego personelu przedszkola. |
|
||
|
Włączanie wszystkich pracowników przedszkola w proces edukacyjny. |
|
||
|
2. |
Zapewnienie równych szans rozwoju każdemu dziecku. |
Realizacja programów innowacyjnych zapewniających rozwój każdemu dziecku. |
|
|
Zapewnienie efektywnego systemu monitorowania realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego. |
|
||
|
Przeprowadzanie diagnozy dzieci pod względem osiągnięć edukacyjnych, zdolności i SPE. |
|
||
|
3. |
Rozpoznawanie i rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci. |
Diagnoza zdolności i zainteresowań dzieci. |
|
|
Organizowanie zajęć dla dzieci zdolnych modyfikowanych corocznie na podstawie wyników diagnozy. |
|
||
|
Uczestnictwo dzieci w konkursach przedszkolnych, środowiskowych. Ogólnopolskich. |
|
||
|
4. |
Umożliwianie dziecku poznawania tego, co jest bliskie – Moja Ojczyzna i tego , co jest dalekie – Europa i świat. |
Organizacja wycieczek przedszkolnych. |
|
|
Realizacja podstawy programowej ze szczególnym naciskiem na treści poznawcze i kształtujące świadomość społeczną dziecka. |
|
||
|
Opracowanie i realizowanie programu innowacji pedagogicznej dotyczącego tematyki patriotycznej. |
|
||
|
5. |
Wspieranie rodziców i włączanie ich do wspólnych działań. Współpraca ze środowiskiem. |
Opracowanie programu włączania wszystkich rodziców do działań przedszkola. |
|
|
Zorganizowanie warsztatów dla rodziców wspierających ich umiejętności wychowawcze i włączanie ich do działań przedszkola. |
|
||
|
Zorganizowanie „Festynu Rodzinnego” dla całego środowiska lokalnego. |
|
||
|
Wspieranie rodziców poprzez kontakty i poradnictwo specjalistów – psychologa, logopedy, terapeuty, pedagoga korekcyjnego, oligofrenopedagoga. |
|
||
|
Promowanie swojej działalności poprzez różnorodne formy współpracy ze środowiskiem. |
|
||
|
Aktualizowanie strony internetowej przedszkola. |
|
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miejskie Przedszkole nr 9